My School & Some Advices

8:57

Ahoj!
Tak po skoro dvou týdnech je tu konečně nový příspěvek, u kterého si sice nejsem moc jistá, jestli vás bude zajímat, proto se budu snažit, aby nebyl moc dlouhý, dal se číst a abych vám dala pár rad, jak správně začít.


První věc, o které bych vám chtěla říct, jsou mé první dva týdny na škole, z čehož první týden byl seznamovací kurz.
Musím říct, že to byl jeden z nejzábavnějších týdnů, jaké jsem kdy zažila.
Seznámila jsem se tam jak s mou, tak vedlejší třídou a už dlouho jsem neměla možnost poznat tak skvělé lidi.
Nevím, jestli je to tím, že jsem na gymplu, nebo tím, že moje třída na základce stála fakt za nic, ale zatím my všichni od nás strašně sedli a všechny je mám moc ráda.
Abych byla upřímná, vůbec nejsem na něco takového zvyklá. 
Nikdy si po dvou týdnech nerozumím s nikým, ale mezi těmito 60 lidmi (beru obě třídy dohromady, protože mám pocit, že tohle je poprvé, co se bavím možná, a že celkem dost, s někým z druhé třídy) už jsem si našla kamarády/ky, které nechci ztratit, a i když je znám pouze takovou chvilku, mám z nich a celkově z té školy strašně dobrý pocit, který jsem na základce rozhodně neměla.
Moc se mi líbí, že se tam nikdo nesoudí podle oblečení a celkově finanční stránce, na což tedy taky nejsem vůbec zvyklá.
Proto můžu říct, že jsem, alespoň zatím, 100% spokojená a normálně se do té školy i těším.
Ještě jedno takové plus je, že do nižšího ročníku chodí má kamarádka Simča, která se mnou natáčí na kanál DAILY AWKWARD - www.youtube.com/dailyawkward a ta má taky super třídu.
A zase do vyššího chodí jedna z dalších mých hodně dobrých kamarádek :)
Abych tady tu první část shrnula, potkala jsem tam strašně super lidi, večer nebrečím kvůli tomu, že tam nechci a každé ráno vstávám docela i šťastná, což je něco neuvěřitelného.

Přesuneme se k druhé časti a to je učivo.
V tomhle článku budu hodně používat slovo "zatím", ale opravdu ZATÍM to není tak špatné, i když to byl teprve první týden, co jsme se tak nějak učili.
Mezi profesorama (na tento název jsem taky byla zvědavá, jak si zvyknu, protože 9 let jsem říkala "učitelé" a teď tohle, ale už je to docela i normální) mám pár oblíbenců, mezi nimiž je asi na prvním místě náš třídní, který je strašně sympatický a myslím, že máme docela štěstí, i když je to matikář a fyzikář. Nás teda na tyhle předměty má a my můžeme být jedině rádi, protože vedlejší třída schytala toho údajně nejhoršího na škole. Já věděla, že si mám vzít španělštinu a jít do druhé třídy.
Tímto se dostáváme k jazykům. 
Klasicky pokračuji v angličtině, ale mohla jsem si vybrat mezi španělštinou a němčinou a vybrala si právě tu španělštinu, protože němčina mě vůbec, ale vůbec nebaví, nelíbí se mi, a i když jsem měla vždy většinou jedinčky, moc mi ani nejde, a tak jsem chtěla začít s něčím novým, a proto jsem si vybrala tenhle krásný jazyk a to španělštinu.
Jsem za tu volbu moc ráda, i když to vlastně není ani má zásluha, jelikož před zkouškama jsme vyplňovali nějaký dotazník o tom, jaký jazyk jsme se učili a jaký se chceme dál učit.
Napsala jsem tam, že jsem se 5 let učila německy, ale že bych chtěla začít se španělštinou.
Jelikož nejspíš přihlíželi na fakt - 5 let němčiny, tak mě dali do druhé třídy.
Po měsíci se mi ozvali, že jim vypadl jeden člověk z té druhé a to s posílenou výukou španělštiny, tak jestli nechci přestoupit. Samozřejmě jsem to hned vzala a jsem za to opravdu, ale opravdu moc ráda.
A co ostatní předměty?
Jsem spíš humanitní typ, a tak mám ráda zeměpis a docela i dějepis, ale s profesory, jaké tam máme, si myslím, že se toho moc nenaučím, protože mi přijde jejich výklad docela nudný.
Naopak takový matika, chemie, předměty, které z duše nenavidím, o nich si myslím, že je budu umět perfektně.
Taky už jsme dostali pár domácích úkolů, které mi zabrali docela dost času, ale nějak si nestěžuju.
Jak to mám se známkama?
Zatím jsme měli 5minutovku z matiky, ze které můžeme dostat buď 1 nebo 5, nic jiného, jenže já zapsala samozřejmě špatně zadání, ano velmi pozorná jsem, tak to vidím na tu pětku.
Díky bohu, že tyhlety testíčky budeme psát prý skoro každou hodinu, a tak si to snadno vylepším.
Na druhou stranu jsem ale dostala 1 z chemie, což taky není moc obvyklé, jelikož chemii ráda nemám a nejde mi.
Jak jsem spokojená s vybavením školy? Velmi.
Máme tam všechno co potřebuju :D
Myslím tím, že automaty s jídlem, pitím jsou asi 4 na každém patře, stejně tak i záchody.
Máme každý vlastní skřínku, tak 2x větší na základce, kde jsem ji měla ještě k tomu ve dvojici.
Je tam i školní bufet, ve kterém je taky úplně všechno, od školních sešitů, přes jídlo až k silonkám.
Na školní jídelnu tam vaří vážně výborně. A jako 3. jídlo máme vždycky nějaké to dietní jako je sálat atd.
Jsou tam dvě velká školní hřiště, asi se 7 basketbalovými koši (1 z nich je na trénování, proto liché číslo), běžecká dráha a i "pískoviště" na skok do dálky.
Jak to mám s dojížděním?
Nebydlím tak daleko, ale dojíždím docela složitě, musím jít na autobus, potom na metro, na další metro a potom ještě z metra do školy.
Neříkám, že je to kdovíjak strašné, ale někdo má školu třeba hned vedle domu.
Na druhou stranu jsem ráda, že nebydlím v nějaké vesničce u Prahy a nedojíždím odtamtud.

A teď pár rad, kterými se řídím.
1) Být ke všem milá.
Snažím se mít každý den dobrou náladu, jsem zatím hodně pozitivní a na všechny se snažím usmívat, protože vím jaké to je, když vejdu do třídy a jediné co vidím, jsou zasmušilé výrazy lidí, kteří ani nepozdraví.
2) Sedat si né úplně dopředu, ale také ne do posledních lavic.
Věřte mi. I když každý chce sedět vzadu, já osobně moc nechápu proč. Když jsem vepředu, víc vnímám a víc se toho naučím. A jestli si myslíte, že profesoři zkouší podle zasedacího pořádku, tak to ve většině případů není pravda.
3) Alespoň 7+ hodin spánku.
Ano, ano, říká to někdo, kdo chodíval spát okolo 2:00 ráno. To se ale změnilo hned od prvního dne.
Každý den vstávam tak v 6:25 a kdybych chodila spát pozdě jak dřív, tak mi to ani náhodou nestačí a další den jsem strašně unavená, a proto už většinou v 11:00 spím.
Jsem jedna z těch osob, co si myslí, že když spí, tak se toho stane strašně moc. Tak si každý den třeba o 10 minut přivstanu a zkontroluji, jestli se stalo něco fatálního a já to zaspala.
Většinou zjistím, že ne a tak pokračuji ve své přípravě.
Někde jsem četla, že je dobré si každé ráno zahrát nějakou hru, aby vám nastaroval mozek.
Ještě jsem to tedy nezkoušela, ale plánuji.
4) SNÍDAT
Tohle udržuji už delší dobu, ale znám lidi, co nesnídají a upřímně je nechápu.
Já to mám dokonce od doktorky nařízené, protože když si ráno nic nevezmu, tak mě potom celý den bolí strašně hlava.
5) Učení
Haha. Tohle nezní už tak dobře jako jídlo, co?
Ale zkuste to. Zkuste aspon každý den se na tu školu tak na 40 minut kouknout.
Vyplatí se to, věřte mi. I když další den nemáte naplánovaý žádný test, vždycky může od profesorů přijít přepadovka a když ne, můžete se alespoň hlásit a dostat nějaké bonusové body, když se vás na to někdo z nich zeptá.

To by bylo pro dnešek asi úplně všechno.
Doufám, že se vám článek alespoň trochu líbil.
Do komentářů mi napište, jak jste spokojeni vy se svou školou, jestli se třeba letos někam hlásíte a máte jakékoliv otázky ohledně zkoušek, určitě se nebojte napsat. Budu se vám snažit třeba nějak poradit. 
Také mi napište, jaký další článek by se vám líbil a co byste chtěli jako cenu na giveaway :)
Mějte se hezky a pamatujte : "WORK HARD, PLAY HARD" 

ily

You Might Also Like

15 milých komentářů

  1. Pěkný článek:)
    já jsem šla na 6ti letý gympl a vůbec toho nelituju!!!
    Ti lidi mi příjdou strašně inteligentní a prostě je to celé takové jíné a vůbec nelituju toho, jak jsem se rozhodla!:)

    OdpovědětVymazat
  2. Hrozne som sa tesila na tento clanok a opat nesklamal :)

    OdpovědětVymazat
  3. já jsem momentálně také v prvním ročníku gymnázia a jsem hrozně spokojená! :) adapták jsme měli vážně skvělý, plný dobrodružství a celkově jsme se myslím poznali :) jinak vůbec jsem třeba nebyla zvyklá v hodině matiky/biologie, aby celá třída mlčela a dávala opravdu pozor..takže to mě potěšilo :) jinak se těším také na každý den, protože máme rozšířenou vyuku angličtiny na 8 hodin týdně, takže se vždy na to těším, protože jsme dostali skvělé učitelé a taky třídního! :) nemohl byt lepší! Jsem moc ráda, že se ti líbí a byla bych ráda, kdyby jsi psala nějake žážitky ze školy, nebo takové články plné optimismu mě od tebe opravdu baví! :) Měla jsem to na stejno, jako ty na základce, řekla bych a ted jsem nejspokojenější!! :) hodně štěstí a krásných dní, a ať to hlavně nepřejde!! :*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsme na tom skoro uplne stejne:)
      At se ti taky dari!:)
      Mozna budu psat casteji neco takoveho:)

      Vymazat
  4. Krásný článek :)
    Podle toho, co tady píšeš máte naprosto skvělou školu, což ti fakt závidim... :)

    OdpovědětVymazat
  5. Libi se ti nejaky lidi ze starsich rocniku?

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Anička si úžasná, super článok ako vždy:3))* ...kedy bude ďalší?:)

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj, jenom se chci zeptat, na jakou školu chodíš ??
    Jinak super článek. ( hrozně ráda čtu tvoje články )

    OdpovědětVymazat
  8. Zajímavý článek:) Musím říct,že ti to vybavení školy závidím ! :D

    http://bytheem.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  9. Zajímavý článek:) Musím říct,že ti to vybavení školy závidím ! :D

    http://bytheem.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš nádherný komentář

Like Me On Facebook