Exams? You can do it!

11:29


Ahoj!
Tohle je opravdu velmi spontánní článek, hlavně také kvůli tomu, že jste si o něj psali a spoustu z vás letos čekají přijímací zkoušky na střední školu/gympl.
Jelikož teď už je celkem pozdě myslet na známky ve vaší současné škole, protože žádné další vysvědčení, které by jakýmkoliv způsobem ovlivňovalo vaše přijetí, už nedostanete, je čas se pořádně soustředit na přijímačky jako takové.
Je důležité si pro začátek ujasnit cíle a to, jestli na vámi vybranou školu opravdu chcete.
Pokud jste se na ni přihlásili jen proto, že vás tam vidí vaši rodiče, bude se tam hlásit váš nejlepší kamarád/ka, nebo tam jednoduše nechcete, tak nemá cenu se trápit.
Nějaké středoškolské vzdělání ale budete muset mít.
Vy, kteří jste byli přijati na základě průměru nebo jste zkoušky z jakéhokoliv důvodu nedělali, tak buďte šťastní, a z osobní zkušenosti vám poradím si tento čas užít, jak nejvíc to jde.
Chtěla bych zmínit, že já studuji prvním rokem na gymnáziu a jsem spokojená. Nemám totiž vůbec žádnou představu o tom, co bych jednou v životě chtěla dělat, a tak jsem si gympl vybrala hlavně kvůli tomu.
Pro ty z vás, kteří zkoušky v dubnu dělat budou, mám pár typů a zodpovězených otázek, na které jste se mě ptali.

1) Jak ses na zkoušky učila?

Asi nejvíc kladená otázka na toto téma.
Učení jsem věnovala valnou část dne. Přišla jsem ze školy, pustila si notebook a do googlu dennodenně zadávala
"Ukázky přijímacích testů", "Přijímačky ONLINE", "Přijímací testy nanečisto", "Přijímací zkoušky na gympl", "Přijímací zkoušky z matematiky, češtiny, angličtiny."
Atd.
Dále jsem si našla seznam škol všech pražských gymnázií a koukala na jejich stránky, zda-li nemají své vlastní ukázkové testy.
Škola, na kterou jsem se hlásila, a na které letos také studuji, tyto testy má.

http://www.gvp.cz/prijimacky/ukazky/

Dělala jsem je velmi často a klidně pořád dokola a stejně mi určité příklady z matematiky nevycházely. Byla jsem dosti bezradná a někdy jsem byla tak naštvaná, až jsem se z toho rozbrečela.
Pokud mě znáte nějak blíž, víte, že když mi něco po delší dobu nejde, nebo se mi prostě nedaří, tak se rozbrečím nad opravdu každou blbostí.
Výhodou bylo, že testy se mnou dělal taťka, který je na matematiku génius, a tak se mi alespoň zčásti nějakého vysvětlení dostalo. Problém byl ten, že je holt nemám logické myšlení a spíš mi jdou humanitní předměty a taková čeština mi nedělá moc problém.
Proto jsem byla zaskočená, když jsem nakonec měla na přijímačkách víc bodů z matematiky než z našeho mateřského jazyka.
Vraťme se ale zpět k tématu.
Další takový způsob, kterým jsem si procvičovala své znalosti byly SCIO testy.
Měla jsem je koupené online, takže jsem neměla papíry, ale dělala jsem je na internetu.

Zde máte odkaz:

https://scio.cz/prijimaci-zkousky-na-ss/pripravne-testy/on-line-testy.asp?detailPolozkyID=6711

Nevím, jestli je lepší, mít je takto na počítači, ale určitě mi moc pomohly.
Měla jsem koupenou tu sadu za 599,- a můžu jen doporučit.
Jak jste asi mohli poznat, mým největším nepřítelem byla matematika. Píšu to v minulém čase, jelikož letos mě tento předmět díky našemu skvělému třídnímu i baví.
V tu dobu jsem si ale nevěděla se žádným příkladem rady.
Na přijímačkách máte určitý okruh příkladů. Jenže už je to rok zpátky, a tak si je moc nepamatuji, ale vím, že se jednotlivé typy pořád dokola a dokola opakovaly.
Proto je nejdůležitější je pochopit tu pointu a ve většině případech po vás chtějí to stejné.
Ať je to výměra bazénu nebo společná práce, vždy to má společný základ.
Pokud tedy do vyhledávače zadáte např. "SPOLEČNÁ PRÁCE VYSVĚTLENÍ", věřte mi, že najdete spoustu odkazů, a nakonec to pochopíte.
Další taková metoda, která se mi tedy osvědčila až letos při učení na testy z biologie, je nechat si vysvětlit různé příklady na youtube.
Nejlepší jsou ty v angličtině, protože to si procvičíte jak matematiku, tak jazyk, z kterého ty zkoušky na některých školách taky dělat budete.

Když tedy odbočíme ze studovaní podle internetu, musím také zmínit přípravky, které jsem navštěvovala na dvou gymnáziích. Ty mi ale upřímně vůbec nepomohly. Jediná výhoda byla ta, že jsem měla ještě víc papírů a typů příkladů, které by se teoreticky mohly na zkouškách vyskytnout

Poradila bych vám si zavést určitý sešit/y (upřímně, budete jich potřebovat daleko víc než jeden)
na každý předmět, ze kterého vás čekají testy.
Nepište si matematické příklady na papír, ale místo toho si zaveďte sešit, ve kterém se budete orientovat. A také vám radím psát čitelně.

Jelikož pořád mluvíme o té matematice, je čas se přesunout také ke dvěma (třemi, pokud děláte testy např. z OSP) ostatním předmětům.
Jelikož mně osobně čeština ani angličtina moc problém nedělají, tak jsem jim nevěnovala až tolik času.
Na angličtinu jsem se neučila skoro vůbec, a pokud ano, tak jen nějakých pár testů z internetu.
Také mi velmi pomohl twitter a seriály.
A čeština? Dělala jsem si různá pravopisná cvičení. Hodně materiálů jsme měli rovněž od naší paní učitelky, která na nás před zkouškami velmi tlačila.
Do mobilu jsem si stáhla aplikace jako je "Pravopis ČJ" atd.
Marně přemýšlím, co víc bych vám o způsobech učení mohla napsat, ale na nic víc nemůžu přijít.

2) Jak ses vyrovnávala se stresem?

Tak myslím, že zrovna já nejsem ta, které byste mohli klást podobné otázky.
Dále nejsem ten typ osoby, co by byla sama se sebou vyrovnaná a rozhodně mám stres úplně ze všeho. I když nevím, jestli je stres to správné označení. Spíš bych to nazvala strach. 
Bála jsem se, že mě nepřijmou, ne kvůli sobě, ale kvůli rodičům. Nechtěla jsem je zklamat.
To byla asi taková největší motivace. A musím říct, stojí to za to.
Dále mi samozřejmě moc pomáhalo jídlo a hodně jsem si dopřávala. Ani mi nepřijde, že bych nějak zásadně přibrala, jelikož se to tím stresem/strachem vykompenzovalo.
Takže určitě doporučuji, abyste měli normální příjem kalorií, alespoň jeden sladký pokrm denně a dobré na mozek jsou prý i brusinky. 
Já jedla hodně ovoce a i to mi pomáhalo.
Také je rozhodně lepší chodit dřív spát, pouštět si pozitivní písničky, učit se s vaším nejlepším přítelem a snažit se na to tolik nemyslet.
Teď když to vidím zpětně, nechápu, jak jsem se mohla tak moc stresovat a dělat z toho takové halo.
Mně pomáhalo dělat si denní plán. 
Vždy si do poznámek v mobilu napsat, od kolika do kolika se mám učit, kdy si mám dát pauzu a kdy se najíst.
Další typ je plánování letních prázdnin a celkově času po zkouškách.
Hodně vás to motivuje a nakopne k tomu, abyste něco dělali.

3) S jakými známkami ses hlásila na gympl?

Na mých školách po mně chtěli vysvědčení z konce osmé třídy a 1. pololetí ve třídě deváté.
V osmičce jsem měla myslím dvě trojky - matematika & fyzika.
V devítce nastal jakýsi zvrat a z matematiky jsem měla jedničku a z fyziky dvojku.
V 1. pololetí jsem měla tedy dvě dvojky a to ze zmiňované fyziky a přírodopisu.

Jsou lidi, kteří vám řeknou, že s trojkami se nemá cenu hlásit na gymnázium. Tohle je naprostá hloupost.
Můžete mít třeba 4 z dějepisu, ale jelikož ten po vás na zkouškách chtít nebudou, tak není možnost, že byste se tam nemohli dostat. Na to prosím pamatujte.

4) Co dělat den před zkouškami?

Jíst.
Opravdu, najezte se, dejte si vaše oblíbené jídlo, čokoládu a sejděte se třeba s vaší nejlepší kamarádkou.
Pamatuji si, že já si dala pizzu a nakoupila si hromadu cookies a sladkostí.
Abyste to ale zase nepřehnali. Doporučuji to nezapíjet sladkými nápoji, ale obyčejnou vodou.
Avšak při testech (když vám dovolí pití) bych si dala Coca Colu.
Nebude vám po ní špatně a budete mít dostatek kofeinu, čili budete hodně "naspeedovaní".
Spoustu lidí říká, že se den před přijímačkami nemá učit, ale já nad tím osobně ještě pár hodin seděla. Jsem ten typ člověka, který když se na učivo koukne ještě 5 minut před testem, tak si to zapamatuje úplně nejlíp.
Neříkám, že to funguje u každého, ale hodinku byste tomu den před ještě věnovat mohli.



To by bylo pro dnešní článek nejspíš všechno.
Doufám, že jsem vám alespoň trochu poradila & pomohla, a pokud budete mít jakékoliv otázky, napište mi je do komentářů a já se na ně pokusím odpovědět.
A ještě jedna věc. 
Pokud jste zoufalí z toho, že jste se začali učit až teď, buďte v naprostém klidu. 
Já kdybych měla letos zkoušky dělat znovu a měla bych alespoň malou představu, co mě čeká, tak by  moje první "učení" začalo až v dubnu.
Ničeho se nebojte, já vám budu držet palce, a až budete mít po přijímačkách, byla bych ráda, kdybyste mi napsali, na jaké školy v září nastupujete, zda-li jste spokojeni apod.
Mějte se moc hezky :)

PS: Byla bych moc ráda, kdybyste mi napsali, jestli se vám líbí nový vzhled blogu, nebo jste měli radši ten starý :)




ASK : www.ask.fm/anaasulcova
      www.ask.fm/annasulc

SNAPCHAT : anasulcova

You Might Also Like

21 milých komentářů

  1. Krásný článek!<3
    Určitě mi to příští rok pomůže, jelikož sem teď v osmičce :D Děkuju za super rady^^

    OdpovědětVymazat
  2. Super článek ♥
    Já se v lednu dostala na konzervu, takže už mám učení i stres za sebou. Ale na kamarády už to leze a já jim chci co nejvíc psychicky pomoct, už se jim to totiž blíží, třídní na ně tlačí atd.. Doufám že tvůj článek lidem pomůže, VŠICHNI CO DĚLÁTE PŘIJÍMAČKY, DRŽÍM VÁM PALCE, AŤ SE VÁM VĚDOMOSTI NEVYSYPOU Z HLAVY, HNED JAK SI SEDNETE K TESTŮM :D

    OdpovědětVymazat
  3. Článek vážně stojí za to! Vážně hezky napsané a je vidět, že sis s tím článek dala práci! :) Tyhle typy určitě pomůžou, takže děkuji ! :)
    A ten vzhled je naprosto úžasný, určitě bych ho takhle nechala ♥
    Btw. Aničko ty jsi strašně krásná! achjo :( :D

    http://ilyfuhull.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Anička :). Tento článok mi veľmi pomohol lebo tento rok píšem monitor (aj vy v ČR píšete monitor, testovanie 9? ). Veľmi sa bojím pretože z matematiky vždy napíšem na 70-75% a zo slovenčiny vždy na 55%. Ja by som veľmi chcela napísať tak na 85-90%. Ja už stresujem od teraz :D. Od kedy si stresovala ty ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, to jsem ráda:)
      My děláme v 9. "jen" právě ty přijímačky :)
      Prosim tě, já už měla nervy v září :D

      Vymazat
    2. Tak vám je lepšie :D lebo keď nespravím monitor nad 90% tak píšem aj príjmačky. Takže mám dvojitý stres :D

      Vymazat
  5. Super článek! Já jsem v deváté třídě, ale přímačky už mám za sebou, protože jsem dělala talentové zkoušky na obor desig interiéru. A dostala jsem se. Jen škoda, žejsi tento článek nepřidala blíž. Ale se vším co jsi tam napsala souhlasím! :)

    OdpovědětVymazat
  6. Super članek! :) .. myslim ze hodně pomuze :).. ja naštěsti jsem přijata na uměleckou školu :) jelikož jsem dělala talentovky v lednu takze jsem měla taly velke strey a den před nimi jsem jen ležela a brečela jak jsem neschopná a že to nezvladnu .. upřimě taky tofakt nechapu .. ale znam se ..:)

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj, super článek! Docela mi pomohl. Letos dělám přijímačky na dva gymply a jsem dost ve stresu. Největší problém mi dělá právě matika. Taky nemám logické myšlení a mám pocit, že skoro nic neumím. Měla si taky takový pocit? Příklady se snažím dělat tak 2x týdně (teď už začnu víc), ale i tak. :)

    OdpovědětVymazat
  8. Krasny clanek,pomohl :) ...jinak novy vzhled je super:)

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj! Máš dokonalé články a nový vzhled je taky moc hezký. :)
    Já se také hlasim na gympl, ale naštěstí mě berou na průměr (mela jsem 1.0), takže přijímačky dělat nemusím a jsem za to hrozne moc ráda.

    OdpovědětVymazat
  10. Skvělý článek, doufám že mi to pomůže.. jelikož za měsíc mě to už čeká:x:D
    http://monniegawlasova.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  11. Tenhle článek mi fakt pomohl :) Přijímačky mám právě v dubnu, a už začíná lehký stres :D Fakt skvělý článek, těším se až si někdy v klidu projedu celý tvůj blog! :))

    blog-by-nicole.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  12. Mě osobně nejvíc pomohly přijímačky nanečisto online, které jsem si dělal. Ale se stresem jsem při přijímacích zkouškách bojoval i tak. Holt jsem od přírody trémař a když mám někde mluvit, tak koktám a jsem zpocený až vy víte kde. :/ Ale naštěstí jsem to dal a pak jsem na té trémě začal poctivě pracovat, až jsem se jí skoro zbavil. :)

    OdpovědětVymazat
  13. Já jsem jako podpůrný prostředek začala přijímat cbd produkty a různé cbd oleje, protože mi je doporučila jedna moje známá a díky nim se mi začalo relativně docela dost dobře dařit a zmizel mi i jak stres, tak se mi zlepšila kvalita nehtů i vlasů :) Opravdu všelék.

    OdpovědětVymazat
  14. Jasně, taky jsem se chtěla letos přes svátky učit na zkoušky. Nakonec mě ale ukecaly kamarádky na to, abychom zkusili silvestrovské lyžování v Itálii. Takže z toho nebylo nic, protože jsme vyráželi hned po Štědrém dnu a vraceli se druhého ledna, tedy včera, ráno. :) Takže pozítří mě čeká zkouška a já místo toho vypisuji na blogy. :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš nádherný komentář

Like Me On Facebook